• “Velsen klopt regioteam met minimaal verschil”

Het regioteam bestond uit spelers van o.a. VVSB, Odin’59, Stormvogels, V.S.V., Ijmuiden, Bloemendaal en Velsen zelf. Plug en Spronk werden daarbij geassisteerd door Rene Rijerse en Marcel Looij.

Velsen had een aantal nieuwe spelers, die hun opwachting maakten in de basiself. Op het middenveld speelde Daniel Man en op het doel mocht Sersinio Profijt zich bewijzen. Ook de van DCG over gekomen Nabil Hadouzzi startte deze middag in de basis. Daar tegenover stond dat de geblesseerden Remco van Dam en Job Alderliefste aan de kant bleven.

Velsen had het in het begin lastig tegen het regioteam, onder aanvoering van de gestopte Angelo Beck, dat veelvuldig door kwam via de zijkanten waar beide backs Tim Sewalt en Stijn van der Voort regelmatig voor gevaar zorgden. In de openingsfase waren het Melle Springer en Denzel Meijer die voor de 0-1 hadden kunnen zorgen, maar het vizier stond deze middag nog niet op scherp. Hierdoor bleef Velsen in de race en na slordig balverlies van Bjorn Pauw, werd Tim Groenewoud in staat gesteld om de 1-0 aan te tekenen, door een bekeken schuiver langs keeper Marco van de Boogaard. Niet veel later een bal achter de laatste linie op Daan Tervoort die wel raad wist met deze kans. Het regioteam liet zicht niet uit het veld slaan en het was op het middenveld Zeno van Ooijen, die Melle Springer bediende en met een slimme lob, werd het 2-1. Gezien de warmte had scheidsrechter Does toen al besloten om tussendoor een waterpauze te houden, maar na de 2-1, floot hij voor de rust.

Na rust een heel ander regioteam en ook Velsen wisselde. Nieuwe keeper werd Dennis Flecken. Daarnaast kwam er voorin een nieuwe driehoek. De van vakantie teruggekeerde Marc Kloosterboer en Patrick Castricum, kwamen in het veld en zij zorgden met zijn 3, uiteindelijk dat Marc aan het einde stond van een goede aanval, zo werd het vla na rust 3-1. Overigens had het regioteam toen al 2x verzuimd om gelijk te maken.

Toch was het slotakkoord weer aan het regioteam. De ingevallen Bart Veldhuis zorgde met een prachtig schot voor de 3-2. Ook Velsen kreeg in die fase nog wat goede kansen, maar het was spits Milan van Essen die vlak voor het einde nog de 3-3 had kunnen maken, maar hij kwam net niet bij de bal, na een goede voorzet van Matthijs Veldman.

Zodoende was het Velsen dat uiteindelijk met een overwinning, deze mooie middag afsloot.

Velsen wil alle spelers van het regioteam bedanken voor hun deelname aan deze wedstrijd en we wensen iedereen natuurlijk een mooi voetbalseizoen. Komend weekend vind alweer het volgende festijn plaats op het 100-jarig bestaan van RKVV Velsen, te weten het Hannie Spronktoernooi, waarbij op donderdag 18-8, om 18.30 Velsen het zal opnemen tegen HFC EDO, gevolgd door de wedstrijd tussen Stormvogels en V.S.V.

Verslag Marcel Looy
    Foto's Dennis Gouda en Frans van der Horst.